آموزش برنامه نویسی به کودکان

بایگانی

بنام خدا

مزایای یادگیری زبان برنامه نویسی برای کودکان شما ، نحوه ساخت صفحات وب و دانستن اصول نوشتن وب بسیار زیاد است در این بین آنها یاد می گیرند که منطقی فکر کنند و قادر به پیشرفت همراه با جامعه جهانی فنی باشند. تعدادی از توسعه دهندگان ، ابزارهایی را برای کمک به کودکان جهت یادگیری بیشتر برنامه نویسی ایجاد کرده اند که در این مقاله به معرفی ۵ نوع از این ابزارها می پردازیم:
۱ – scratch :
Scratch یک زبان برنامه نویسی sisual برای کودکان می باشد . این ابزار توسط آزمایشگاه رسانه ای MIT توسعه یافته است و توسط سازمانها و گروههایی همچون بنیاد علمی ملی ، مایکروسافت ، بنیاد اینتل، بنیاد Mac Arture و گوگل حمایت می شود. این ابزار، زبانی است که برای کمک به کودکان کوچک تر از سن مهد کودک برای افزایش خلاقیت و پروژه های خلاق همچون داستانهای انیمیشنی و بازیها طراحی شده است.
اعضاء سپس آنچه را که تحت مجوز عمومی خلاقیت ایجاد کرده اند را به اشتراک می گذارند تا سایر کودکان بتوانند کد آن را امتحان کرده ، پروژه را استفاده کنند و بخشهایی از کد را برای ایجاد نسخه های مشابه ، مربوط به خود مجددا استفاده کنند، scratch قابل دریافت به صورت رایگان  برای ویندوز ، لینوکس و مکینتاش می باشد.
۲- more the turtle
more the turtle یک برنامه کاربردی برنامه نویسی موجود برای ipad ، iphone می باشد. این ابزار یک بازی گرافیکی است که به کودک شما برنامه نویسی توسط تکمیل کارهایی که یک لاک پشت به روش های از پیش شرح داده شده انجام می دهد آموزش می دهد. این برنامه به کودک شما می آموزد که در منطق برنامه نویسی ، رویه های شرطی و متغیر آموزش می دهد.
کودک شما می تواند به درستی به دستورات پیشرفته برای ایجاد یک روند برنامه نویسی که به لاک پشت برای تکمیل وظیفه آن کمک می کند تغییر مکان دهد .
۳ – Alice
در یک پروژه با همکاری هنرمندان و مهندسان نرم افزار در دانشگاه Carnegie Mellon ، نرم افزار Alice زبان برنامه نویسی رایگان دیگری برای کودکان تولید شد، همانند scratch این نرم افزار می تواند به کودکان  در انجام پروژه های تعاملی انیمیشنی کمک کند اما Alice یک محیط سه بعدی و گرافیک کشیدن و رها کردن را برای ایجاد تفکر برنامه نویس بودن به کودک استفاده می کند.
کاشی های گرافیکی شامل دستورات است که به کدها از طریق زبان های برنامه نویسی مختلف همچون c++  و جاوا پاسخ می دهد . به زودی کودک شما کاشی را به درون برنامه خود رها می کند او کاری را که انجام داده مشاهده می کند و به او امکان ایجاد تغییرات داده می شود .
۴- Hopscotch HD  :
همانند More the turtle ، نرم افزار  Hopscotch HD زبان برنامه نویسی visual کودک پسند دیگری برای ipad می باشد. این ابزار در واقع بر اساس scratch دانشگاه MIT برای استفاده روش کشیدن و رها کردن مشابه می باشد .
در ابتدا کودک شما تمامی بلاگهای کد خود را به مکان می کشد، او می تواند دکمه Play را برای مشاهده برنامه ای که ایجاد کرده است کلیک کند.
۵- Hackety-Hack
Hackety-Hack برنامه کاربردی دیگری برای آموزش اصول زبان برنامه نویسی Ruby به کودکان می باشد . این برنامه کاربردی بر روی تمامی سیستم عاملها ی رومیزی اجرا می شود ویک برنامه متن باز می باشد.

منبع: سایت لایتک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی